Packaging design en herontwikkeling e-Commerce platform Herbal Wellness

14 december 2023

Door kennis en ervaring met Hop for Her heeft Herbal Wellness onlangs een tweede preparaat in de markt gezet: Hop for Her Balance. Aan Grip Online werd de opdracht gegund om de vormgeving van de verpakking, het herontwerp van de website en diverse nieuwe functionaliteit voor het e-commerceplatform in te vullen.

In nauwe samenwerking met Grip Online heeft Herbal Wellness dit jaar enkele mooie ontwikkelingen mogen maken. Met het rebranden van Hop for Her naar het Classic product is ruimte ontstaan voor de introductie van een tweede middel welke hulp bij de overgang kan bieden: Hop for Her Balance. Met een frisgroene verpakking kenmerkt de doos zich door zijn afmeting. Klein genoeg om door een brievenbus te passen en met het vet ingevulde icoon op de verpakking, opvallend genoeg om zichtbaar te zijn in een kast of lade.

In lijn met de nieuwe, natuurlijke uitstraling van de verpakking is de website voorzien van een moderne en lichte invulling. Met een eigen karakter, door middel van sprekende fotografie en voldoende ruimte om producten te kunnen presenteren. Uniek aan de website is de onboarding bestelstraat, waarbij de bezoeker na keuze voor een product overzichtelijk de losse en abonnementsproducten gepresenteerd krijgt. En deze op hetzelfde scherm kan afrekenen.

Naast de voor- en productpagina's omvat de website een ruim aanbod aan artikelen over de overgang. In samenwerking met een overgangsconsulente zijn teksten geschreven die naast informatief ook ruimte bieden aan advies en ervaringsverhalen.

Uniek aan de Herbal Wellness website is de Mijn omgeving. Naast het beheren van losse bestellingen kan men in het e-commerceplatform abonnementen afsluiten waarbij producten (twee)maandelijks worden geleverd. In het profiel kan de gebruiker van product schakelen, verzenddatum van volgende leveringen aanpassen en meer.

Met de onthulling van het Hop for Her Balance product en de livegang van de nieuwe website ondersteunt Grip Online Herbal Wellness ook in de eerste marketinguitingen. Zo zijn er doelgroep specifieke nieuwsbrieven opgemaakt en vult Grip Online actief de zoekwoorden-campagne in.

Zie: https://www.herbalwellness.nl/