Nieuwe online identity voor webshop De Slegte
Met de onthulling van de nieuwe De Slegte website heeft Grip Online deze maand een grote stap vooruit gezet in de doorontwikkeling van de online identity en e-commerce omgeving van De Slegte.
Sinds 2014 is Grip Online partner van De Slegte met de totstandkoming en realisatie van de website www.deslegte.com. Deze e-commerce omgeving met inmiddels circa 1,5 miljoen producten is in 10 jaar uitgegroeid tot dé plek voor tweedehands en nieuwe boeken. Daarnaast ontsluit de website diverse non-book producten en is het de plek voor informatie over de vestigingen van De Slegte in Nederland en België.
Online identity
Het afgelopen jaar is door Grip Online achter de schermen gewerkt aan een nieuwe online identity voor De Slegte. Een opgefriste, herkenbare vorm die digitaal staat als een huis. Modern in de basis, goed leesbaar op divers formaat schermen, helder en karaktervol met serif koppen en boekenplank accenten.
Deze vormgeving is opvolgend doorvertaald in een nieuwe stijl voor de website. Voor de uitwerking van de stijl is mobile-first een gloednieuwe invulling gegeven aan opmaak en typografie, met hierbij extra aandacht voor moderne webpijlers als toegankelijkheid en performance.
Authentiek en nieuwsgierig
Ook functioneel is deze slag niet ongemoeid gelaten. Door o.a. op nieuwe manieren productsuggesties aan te bieden is de nieuwe De Slegte website de plek voor de grasduiner om zijn of haar persoonlijke schatten te ontdekken. Pareltjes van antiquarische boeken, of net die ene ontbrekende uitgave uit een favoriete serie. Transparant toont de website naast het online aanbod, de beschikbaarheid van producten in de diverse vestigingen.
Met de ontwikkeling van de nieuwe vormgeving voor De Slegte is een nieuwe stap vooruit gezet. Eén die vervolgd zal worden met meer nieuwe ontwikkelingen.
Bezoek de website: www.deslegte.com